2013 - Partycentrum de Postwagen

Het bestuur van de Bedrijven Vereniging Leek heeft de BVL-jaarprijs 2013 uitgereikt aan:

Partycentrum de Postwagen.

Vrijdag 10 januari 2014 hebben Louwe en Gea Mulder van Party- en evenementencentrum De Postwagen in Tolbert de BVL Jaarprijs 2013 in ontvangst mogen nemen.  Voorzitter Ubo van Ophoven van de Bedrijven Vereniging Leek (BVL) roemde namens de commissie de creativiteit, het doorzettingsvermogen en het harde werken van het ondernemersechtpaar Mulder met in 2013 als resultaat: een prachtig nieuw horecapand in het hart van het Westerkwartier. Op zijn eigen bescheiden wijze reageert Louwe Mulder: “Prachtig. Dit voelt als een grote schouderklop voor het hele team dat het afgelopen jaar keihard heeft gewerkt om alles voor elkaar te krijgen.” Ook bedankte hij uitvoerig zijn vrouw Gea, “want zonder steun van het thuisfront had ik dit niet voor elkaar gekregen”.

Het verhaal van Louwe Mulder leest als een soort jongensboek. Van stalknecht in loondienst in de jaren 70 van de vorige eeuw ontwikkelde Louwe zich tot ondernemende eigenaar van bedrijvencomplex dat steeds verder uitbreid werd. Een instelling van geen nee verkopen en alles kan, denken in kansen en altijd maar weer de ‘kop d´r veur’ kenmerken de ondernemer Louwe Mulder. Als geen ander weet hij mensen aan zich te binden. In een tijd van lastige economische omstandigheden heeft het team van de Postwagen in 2013 aangetoond dat ondernemerschap met durf tot indrukwekkende resultaten kan leiden.

Uit de as van februari 2012 is een monumentaal nieuw pand verrezen dat een geweldige aanwinst is voor het dorp Tolbert én de regio Westerkwartier. Met een compleet nieuw restaurant, een multifunctioneel zalencentrum en binnenkort ook nog hotelkamers is De Postwagen meer dan ooit een plek waar alles mogelijk is.