Leeksterveld fleurt op

17-6-2013
Het Leeksterveld verandert momenteel. Diverse, nog niet verkochte bouwkavels zijn omgeploegd en geëgaliseerd. Deze activiteit wordt uitgevoerd door St. De Dotterbloem, een stichting voor particulier agrarisch natuurbeheer. St. De Dotterbloem wil graag deze kavels gebruiken om de biodiversiteit te vergroten door de gronden in te zaaien met een kruidenrijk grasmengsel. Komende zomer hopen we de voorbijgangers te laten genieten van mooie percelen met kruidenrijk gras. Daar waar mogelijk worden bijvriendelijke bloemenrand aangelegd, zodat ook de bij weer meer leefruimte krijgt. Het is de bedoeling dat een imker een aantal kassen gaat plaatsen. De Dotterbloem beschikt over weinig eigen middelen en zoekt daarom “Vrienden” die een sponsorbijdrage willen doen. Voor het Leeksterveld zoekt De Dotterbloem 5 sponsors die elk € 50,00 willen bijdragen voor het bijenzaad dat nodig is om een bijvriendelijke bloemenrand aan te leggen. Wie doneert krijgt een mooi certificaat. Helpt u mee het Leeksterveld opfleuren? Bel of mail Paul Tameling (voorzitter), 0594-513876; tamelingpaul@gmail.com.