Thema-avond Participatiewet 8 oktober

18-9-2013
Op dinsdag 8 oktober organiseert de BVL samen met de gemeente Leek een thema-avond over de Participatiewet. Deze wet zal naar verwachting in de huidige kabinetsperiode worden ingevoerd. De wet regelt de arbeidsparticipatie van mensen met een beperking en mensen die zonder begeleiding geen werk zouden kunnen krijgen. Het ziet ernaar uit dat bedrijven met meer dan 20 werknemers verplichtingen opgelegd zullen krijgen. Ook vormt social return een onderdeel van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Dr. Petra Oden, lector aan de Hanze Hogeschool, en Hans Morssink, wethouder van de gemeente Leek, zullen inleidingen geven. Frits van der Heide, eigenaar van een filiaal van Albert Heijn in Groningen, heeft veel ervaring met het onderwerp en zal als man van de praktijk spreken. Ook zal met de inleiders en de leden van de BVL van gedachten worden gewisseld over het onderwerp. Ontvangst om 19.30 uur in Gasterij Het Theehuis te Midwolde, aanvang 20.00 uur.