Dick Siersma nu erelid van de BVL in Leek

20-4-2012
Dick Siersma is één van de initiatiefnemers tot de oprichting van de BVL en de oprichting van de vereniging in 1983. Hij was voorzitter van de BVL vanaf 1985 en is dit tot 1993 gebleven. Het bestuur van de Bedrijven Vereniging Leek heeft dinsdag 3 april de bekende Leekster ondernemer Dick Siersma benoemd tot erelid van de BVL. Dick Siersma heeft zich als directeur van Siersma Bouw B.V verdienstelijk gemaakt voor het bedrijfsleven in de gemeente Leek. Siersma is één van de initiatiefnemers tot de oprichting van de BVL en was betrokken bij de oprichting van de vereniging in 1983. Hij was voorzitter van de BVL vanaf 1985 en is dit tot 1993 gebleven. Daarna heeft Hein Schadenberg het voorzitterschap overgenomen. Het bestuur van de BVL heeft Dick Siersma en zijn echtgenote op de sociëteitsbijeenkomst van 3 april in Gasterij Het Theehuis te Midwolde de oorkonde behorende bij het erelidmaatschap uitgereikt. De uitreiking vondt plaats door de huidige voorzitter van de BVL, Ubo van Ophoven. Dick Siersma is thans één van de drijvende krachten achter het Ondernemersfonds van Leek, het OVL. Hij is voorzitter van het bestuur van het OVL. Het ondernemersfonds is mede op instigatie van de BVL tot stand gekomen en is bedoeld om in de gemeente Leek projecten voor het bedrijfsleven en de middenstand in de ruime zin des woords mogelijk te maken en te faciliteren. Tijdens de algemene ledenvergadering van de BVL die gehouden werd op dinsdag 6 maart jl. in Gasterij Het Theehuis te Midwolde werden de leden van de BVL getrakteerd op een flitsend optreden van cabaretier en sneldichter Willem Gunneman. De aanwezigen reageerden zeer enthousiast op dit optreden.